T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / MİDYAT - Hayrettin Karaman Anadolu İmam Hatip Lisesi

OKULDA KARŞILAŞAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

okulda karşılaşan sorunlar ve çözüm önerileri ile ilgili öğretmen ve yöneticiler arasında görüş alış verişi yapıldı. toplantılar gerçekleştirildi. konu ile ilgili araştırma yapan başta felsefe öğretmenimiz Mustafa YILDIRIM olmak üzere tüm öğretmen ve idarecilerimize teşekkür ederiz.

1.AİLE AÇISINDAN SORUNLAR:

1)Öğrenci velilerinin duyarsızlığı, öğrencilerini velilerin takip etmemesi

2) Öğrencilerin evdeki çalışma ortamlarının yokluğu ve olumsuzluğu 

3) Beslenme yetersizliği,

4) Akraba evliliklerinin çokluğu, çocukların küçük yaşlarda evlendirilmeleri

5) Aile tarafından öğrencinin işgücüne katkısının hesap edilmesi, çocukların ev ve arazi ve başka işlerinde çalıştırılmaları,

6) Aile içi problemler, kalabalık aile ortamları öğrenci başarısını olumsuz etkileri

7) Ailelerin eğitimsizliği

 2.ÖĞRENCİ AÇISINDAN SORUNLAR:

1) Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunda amaç eksikliği, neden okuması gerektiğini anlamamış olması

2) Öğrencilerin yeterli düzeyde beslenme alışkanlıklarının olmaması

3) Öğrencilerin okuma, araştırma, düşünme, uygulama konusunda yeterince bilinçlendirilmemeleri yönlendirilmemeleri

4) Taşımalı eğitim uygulaması kapsamında taşınan öğrenciler, yatılı olarak pansiyonlara yerleştirilen öğrenciler ile Merkez Okul öğrencileri arasındaki seviye farklılıkları ve ulaşım problemleri

5) Öğrencilerin ilgileri dışında, yetenekleri olmayan konularda sorumlu tutulmaları

6) Devamsızlık sorununun varlığı ve devam takip uygulamasının yetersizliği

7) Sınav kaygısının yüksek olması ve öğrenci başarısına olumsuz etkisi

8) Derslerin derste yeterince öğrenilmemesi, kaynak, araç ve gereçlerden yeterince yararlanamaması

9) Ders çalışma sürelerinin, ders dışı etkinlik sürelerinin ve sosyal ortam sürelerinin planlanamaması

10)Öğrencilerin başarılı sayılan okullara farklı yöntemlerle yazılması diğer okulların kenar okul sayılmasından kaynaklanan motivasyon eksikliği

11)Öğrencilere Milli ve manevi değerlerin yeterince verilmeyişi. Müfredat ve kitapların bunlardan yoksun olması. Tarihi ve dini değerlerini tam öğrenemeden mezun olması. Eğitime değil öğretime ağırlık verilmesi.

3.ÖĞRETMEN AÇISINDAN SORUNLAR:

1) Öğretmenlerin moral ve motivasyon eksikliği

2) Öğretmenin kendini yenileyememesi, mezun olduğu bilgilerle emekli olmayı düşünmesi ve yeniliklere mesafeli durması

5) Sürekli, öğretim yapılması; bilginin eğitime (Davranışa) dönüştürülmesine çalışılmaması,

6) Öğretmenlerin bir kısmının derslere hazırlıksız, araç-gereçsiz, yeni uygulama ve yöntem ve tekniklere hazırlıksız girmeleri 

7) Sosyal becerileri geliştirici çalışmalara yeterince zaman ayrılamayışı,

8) Öğretmenlerin pedagojik formasyonunun yeterli olmayışı, üniversitelerde öğretmen yeterliliği eğitiminin eksikliği

9) Hizmet içi eğitim faaliyetlerine gereken önemin verilmeyişi ya da katılmamaları, yapılan eğitimlerin çok verimli olmaması

10) Göreve yeni başlayan aday öğretmenlerin tam olarak mesleğe hazır olmaması, öğretmen açığı nedeniyle hemen göreve başlatılmaları, staj dönemlerinin sağlıksız geçmesi,

11) Okullarda Öğretmen eksikliklerinin çok fazla olması, öğretmen açıklarının vekil-ücretli öğretmen görevlendirilmesi yoluyla karşılanması 

12) Derslerin derste öğrenilmemesi

13) Ders çalışma ve ders dışı faaliyet sürelerinin planlaması

14)Okullarda öğretimden çok eğitime yer vermemeleri


Çözüm Önerilerimiz

1)AİLE AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER:

1-Aileleri duyarlı kılabilmek için, en az ayda bir kere veli toplantıları yaparak bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı, velilere ciddi ve özendirici yaklaşılmalı.

2- Öğrenciler için ev ortamlarında mutlaka özel bir çalışma ortamı oluşturulmasına vurgu yapılmalı.

3- Sağlık bakanlığı ile ortak çalışmalar planlanarak, velilere akraba evliliklerinin sakıncaları anlatılmalı, çocuk yaşta evliliklerinin çocukların ruhsal dengesini bozduğu fikri benimsetilmeli.

4- Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da tarım ve hayvancılıkta çocukların iş gücüne katkısının olduğu bilinmekte olup, çocuklar eğitim ortamından zamansız alındığından ders eksikleri oluşmakta, bunun için velilere bunun sakıncaları anlatılmalı ve çocukların ders zamanlarında mutlaka eğitim ortamında bulunmalarına olanak sağlayacak önlemler alınmalı.

5- Velilerin eğitimsizliği dikkate alınarak ve kalabalık aile ortamlarında oldukları da düşünülerek velilerden çocuklarının ders çalışma ortamlarına olanak sağlamalarının gerekliliği anlatılmalı.

2)ÖĞRENCİ AÇISINDAN ALINACAK ÖNLEMLER:

1-Öğrencilerde gelecek için amaç oluşturulmasına çalışılması, meslekler özendirilmeleri için zaman zaman meslek tanıtım ziyaret ve etkinlikleri yapılması.

 2-Bulundukları bölge göz önünde bulundurularak var olan beslenme eksikliklerinin giderilmesi ve zeka gelişimlerinin tamamlanması konusunda iyi bir yönlendirme beslenme desteklenmeli.

 3-Öğrencilerin düşünme, okuma, araştırma ve uygulama konusunda yeterince yönlendirme ve destekleme çalımları yapılmalı.

 4-Taşımalı eğitim uygulamasından bir an önce süratle vazgeçilmeli. 5-6 yaşında bir çocuğun her gün o soğuk kış koşullarında merkezlere taşınması ruh sağlıklarını da olumsuz etkilediğinden, bu uygulamadan hemen vazgeçilmeli. Bölge yatılı okullarının yaygınlaştırılmasına çalışılmalı. Merkez öğrencileriyle kırsal öğrencileri arasında ki seviye farklılıklarının önüne geçilmeli.

 5- Öğrencilerin, zorunlu dersler dışında özellikle yetenek alanlarında zorunlu ders almaları ve sorumlu tutulmaları önlenmeli, yetenek gerektirecek ders alanlarında da mutlaka branş öğretmenleriyle eğitim almaları sağlanmalı.

 6- Öğrencinin devam-takip işleri mutlaka aksatılmadan yapılmalı, derste olması gereken süre içinde okulda tutulmalarına azami özen gösterilmeli                                                                                          

7- Öğrencide oluşan sınav kaygısının psikolojik desteklerle, rehberlik hizmetleriyle mutlaka aşılması sağlanmalı, öğrencide özgüven gelişimine destek olunmalı.

 8- Öğrenci dersi mutlaka okul ortamında eksiksiz öğrenmeli, kent okullarında olduğu gibi kaynak kitap, test ve gerekli eğitim araç-gereçlerinden yararlanmaları sağlanmalı ve kaynak olarakta devlet tarafından desteklenmelidir.

 9- Ders çalışma, ders dışı etkinlik ve sosyal ortam sürelerinin bir plan dahilinde yürütülmesi konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı. Rehberlik servisleri tarafından hem destek verilmeli hem de kontrol edilmeli.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 02.03.2022 - Güncelleme: 02.03.2022 09:23 - Görüntülenme: 363
  Beğen | 0  kişi beğendi